lördag 20 januari 2018

Sockor med flätmönster och spets

Ett litet sidoprojekt jag haft på gång ganska länge är ett par långa stickade sockor med en fläta mitt fram. För att piffa dem lite extra blev det en spetsrosett upptill också. Jag färdigställde dem redan 2017 så jubileumsåret till ära blev spetsen blå-vit. De är stickade i sju bröder garn och med stickor nr.4. Av någon anledning är den ena mindre än den andra. Fast båda sockorna har lika många "svängar" i flätan. Mystiskt mysterium! Vet inte riktigt hur jag borde fästa spetsen heller för det är lite krångligt att få den att hållas snyggt på stället. Jag har fäst den med sytråd på tre ställen nu vilket gör att den inte går att "spänna". Borde kanske ha gjort små hål att trä den genom redan från början. Nästa gång så!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar