tisdag 13 juni 2017

En härlig dag

Det hade vi igår. Kvinnorna i vår familj var ut på tur, alla fem i tre nedstigande led. Vi hade gett en utflyktsdag  med hemligt innehåll som morsdagspresent åt vår kära mamma/mommo. Vi packade in vagnen och tillbehör i min bil, plockade upp mommo och styrde kosan mot Jakobstad. Vi inledde med lunch, pizzabuffe  som var så gott så gott på Mr.Banks. Lite shopping och vandrande i affärer följt av  kaffe med dopp på mysiga Fiika och sen huvudgrejen; ett besök på Cosmetique. Vi hade bokat rygg-nack massage åt mommo och naturligtvis något åt oss själva också. Jag var på eco chic behandling som var både massage av rygg, axlar, nacke, ansikte och dekolletage samt rengöring av ansiktet. Ah så skönt att unna sig något och att bara få ligga och bli ompysslad i 1h. Tömma hjärnan och njuta. Jag höll på att somna, så skönt var det! Sen avslutade vi dagen på Friends and Burgers och hem kom jag med mycket mer energi än vad jag for med. 

 
 
 
 
 
 
Måste säga att båda mina döttrar visade en ytterst god stads-sida. Den äldre trivs än så länge bra i vagnen så länge hon har något att titta på och då det blev dags för eftermiddagsvilan var det bara att kippa ner och sen sov hon gott i allt stök. Den yngre är nöjd överallt så länge hon är mätt i magen och får vara i famnen mellan varven. Hon är också den som bytte outfit med 2-3 timmars mellanrum, hehe. Hoppas vi snart kan göra om dylik dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar