måndag 7 augusti 2017

Första smakportionen

Vid en ålder av 5 månader och 4 dagar var det dags för Tuvalis första smakportion. Det blev potatis den här gången. Hon var lite skeptisk och tjögades lite, kan dels bero på att det hann bli så kallt. Värmen hålls inte så bra i så små portioner. I dag gav jag henne lite igen och det gick helt bra ner. Humöret vid matsituationerna är det inget fel på i alla fall.
Vi har gett henne majsvälling till natten några veckor och det sover hon bra på. Det har också gjort att hennes aversion mot flaskan avtog och nu kan hon dricka både ersättning och välling ur den. Vilket ju är en lättnad för mig så slipper jag känna mig så låst. Men skulle hon själv få bestämma skulle hon nog blott och enbart ligga vid tissen än så länge. Det är nu inte helt optimalt att hålla på jyckla med flaskan heller för fast jag pumpar både kväll och morgon om jag varit borta någon längre stund så tar det ändå ett par dagar före det rett upp sig. Men ett mål här eller där gör nu inte så stor skillnad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar