söndag 13 april 2014

Islossning

I går efter att ha tömt två kärror skräp for vi iväg till villan. Varsin länk, bastubad och grillning. Så skön dag!
För första gången i mitt liv fick jag vara med om islossning. Det var så häftigt! Vilka krafter det finns i naturen, hur den kan pressa och mala sönder. Allt för att våren skall komma, härligt! :)

Känns bra att ha fört bort skräpet också. Kastades direkt 15 år tillbaks i tiden då jag satte mig i traktorn. Den var bara hemskt mycket smutsigare och slitnare nu än då jag satt i den med mina Fila-skor, Lewis-jeans och Fruit of the loom-tröja :)
Maken och Freddi for nyss till Klubbin. De skulle försöka sig på att riva en mellanvägg i dag. Själv inväntar jag gäster. Skall sniffa och dofta på ljuva ting, kanske lägga in en beställning eller två.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar