fredag 18 april 2014

Rivardag 1

Vi har tillbringat hela dagen på Klubbin i dag. Första rivardagen. Så det syns att det är en renoveringsplats. Oj så roligt det var att äntligen få sätta kofoten och hammaren i väggen och börja på!

Först vinkeln är från "matsalen". Vi rev skrubben till vänster (maken) och skrubben till höger (jag). Sen hittade vi helt oväntat ett extra dörrhål, vilket betyder mer arbete eftersom vi skulle ha kvar en del av stockväggen längst till vänster sett från denna vinkel. Not so fun!



Nästa vinkel från "kökssidan" sett. Åh, de vackra tapeterna, hehe. Förra helgen försökte jag verkligen komma överens med dem, men misslyckades. Nu har maken fått mig övertalat så långt att vi skall lämna på väggen mot norr runt fönstren och mellan köksskåpen mot gårdssidan. Vi får se var detta slutar...Tur man inte hade krabbis eller annars mådde illa idag, det var verkligen grönt överallt!


Här är jag i full gång i mina nya arbetsbyxor. Och mina fina rosa handskar :)

Vi fortsätter i morgon. River klart på nedre våningen och fortsätter sen på vinden. Det är så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar