tisdag 4 november 2014

Julinspiration


Den börjar smyga sig på. Julinspirationen. Både Lantliv och Lantliv mat och vin damp ner i postlådan för en tid sedan. Jag har bläddrat, dräglat och drömt. Lantliv är min absoluta favorittidning; reportage från underbara lantliga hem (inspis till renoveringen!), tips, idéer, gudomliga recept, resetips, mode. Alltså allt du behöver i en och samma tidning.


Testade ett recept från Lantliv ikväll (kommer upp på bloggen inom kort, för det var gött!). Det skall kollegorna få sätta tänderna i i morgon. Sprätter eventuellt bort sigillet på glöggen i kväll också. Tänk, du köper det i en dunk nu för tiden. Liksom en glöggdunk. Eller glöggpårr som vi säger på dialekt. Haha! Jag hittade inte ens en vanlig flaska på Alko, kanske svenskarna helt skippat den i år?!?


Var till lokala handarbetsaffären idag och skulle köpa garn. Nå, det glömde jag ju :D  Tur de har på Halpa-Halli också. Blev julfärger eftersom jag hade sån smygjulfeelis idag! De skall bli vad som kanske är årets hit i min handarbetsvärld. Fick tips och mönster av min ena kollega. I fjol var det kulorna i mängd och massor. I år kan det bra hända att det blir grytlapparna. Superfina då de är klara! Mönster finns på Drops.


Det här var min testkörning. Den är gjord av rött Carolina och vitt 7 Bröder. Följande skall jag göra av Isoveli, tänker mig att de blir tjockare då. Egentligen skall det vara Drops Paris. Nåh, man tager vad man haver.

2 kommentarer:

  1. Härligt med julinspo! :) Tänk att e finns glöggpårr, he visst ja int! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Haha, inte jag heller före jag skulle köpa hem en vanlig flaska :)

      Radera