måndag 31 juli 2017

Sista juli

31.7. En nioårsdag som tillbringas med en vild soon to be 2-åring och en glad soon to be 5-månaders pingla. 
Sista juli och det anas höst i luften. Det doftade höst redan förra söndagen då vi var på familjepromenad. Sommaren 2017 är det slut väntat på nu, den lyste med sin frånvaro hela tiden. Nu får vi se hösten an i stället. Jag tycker om hösten, den innebär alltid rutin på livet igen, terminsstart och förväntansfulla fjärilar som fladdrar i magen, doften av nya läroböcker och välvässade pennor. Ah!
I år hoppas jag lite halvhjärtat på en varm och fin höst så vi kan vara mycket ute och busa. Men vädret har jag ingen större tilltro till längre. Ser dock framemot att få börja simma med kidsen igen och skall också välja nån gympa åt mig själv att gå på. I augusti skall jag också ta tag i mitt ätande och försöka få nån ordning på torpet! Vi har en del roligheter att se framemot i höst och jag hoppas vi skulle få till något på tumanhand också. Det är så slitigt på humöret, nerverna och förhållandet att vara småbarnsföräldrar. 


Annars skall jag väl mest hänga med de här två om dagarna. Så lite vuxet sällskap och umgänge som omväxling skulle verkligen inte sitta fel. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar