tisdag 13 mars 2012

skvallret

Min sambo har ju ett servicejobb där han är ganska ofta ute på fältet och träffar en hel del folk här och där. Detta har nu visat sig vara synnerligen bra eftersom vi de senaste dagarna har blivit lite uppdaterade kring våra egna liv:
Ande Blom....as A...äs nårrifrån såm jåbbar åt E...nds ha jo vari å köpt hus i Vöörå.
Men ingen kan säga VAR han/vi? uppenbarligen valt att bosätta oss...detta va redan förra veckan!!! Folk har tom ringt honom och frågat och grattat..!!
Onde Jo...ons yngä dåotron ha jo gaji å byytt arbejt.
Inspirerande! Men ingen kan säga VAR jag jobbar, alltså var/vad mitt nya arbete är. Skulle ju vara en fördel att veta ifall jag är tvungen att förbereda mig på diverse äckliga saker, fysiskt tunga saker, psykiskt tunga....?!?!?

Ibland har folk inget annat för sig än att sprida falska rykten om andra. Nu var iof inga av dessa stötande på något som helst vis (eventuellt jobbet, skulle verkligen vara intresserad av att veta vad de tror jag bytt till...!!! ngn som hört samma sak som kan informera mig?!?) :)

Har ni hört ngt tokigt, roligt eller elakt skvaller om er själva?!?

4 kommentarer:

  1. he lät ju intressant:) hoppas dem hör åv se tem som veit vann ni bor. kanske eje ett riktigt jättefint hus ni ha köpt utan att ni veit e:)

    SvaraRadera
  2. Välkommen till landet! ;) Har inte hört om er, men nog om mig själv en hel del. Alltid lika intressant att höra när snacket går, speciellt från sidan om, i smyg! :)
    Om allt skulle ha varit sant av det som jag har hört sen jag flytta från Vörå så sku vi nu ha ett barn på ca 8-9 år? :D
    Det är bara att le åt folks dumheter..

    SvaraRadera
  3. Bäst att inte bry sig, låt dem hålla på. Tids nog kommer sanningen fram.

    SvaraRadera
  4. Ja Pia vem vejt, kanske he kanske :)

    Åhå Jenny he visst ja it, väst va ni had brått ti by aväl åv edar :p

    SvaraRadera