lördag 11 augusti 2012

dagens sysslor


I dag har det regnat, igen. Jag har stickat sockor och tvättat fönster (det var inte fullt så roligt med tvåvåningshus här heller...). Riktigt sprittande liv jag har :)  Nu har jag ont i nacken, skall gå på pinnpromenad och se om det hjälper. Sen är det bara att vänta in kvällens matgäster.

Om nån sen har överlopps energi får man gärna komma och tvätta resten av fönstren åt mig. Vissa sysslor tycker jag riktigt illa om, vissa bara lite illa om. Jag hoppas det kommer med åren sen att man tycker om allt som hör hushållet till, att det inte anses som ett straff att utföra vissa sysslor...hehe, jag är lite som grodan här känner jag, lever på hoppet :)

Ha en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Å ja gillar att tvätta fönster. Mest för att du ser resultat ganska snabbt, men så ser du ju också där det fuskats eller blir ränder. Fast roligast var det nog att tvätta fönster hemma hos föräldrarna, för fönstren var så lätta där. Här hos oss är det inte fullt lika roligt.

    SvaraRadera
  2. här i gamla hus där det är hundra indelningar per ruta, känns det som iaf, tar det en evighet att tvätta! Dessutom har de satt dubbla fönster nere då de bytte. That´s a lot of windows!
    Måste fortsätta en ny dag :)

    SvaraRadera