onsdag 3 juli 2013

mera regn!


Tja, vår villavecka var inte så givande. För en som älskar sol och värme och bad så var detta väder inget alls att hänga i julgranen. En riktig besvikelse var den veckan.
Vi har vandrat in i juli och det är en månad kvar av ledigheten. Skall nog pallra mig dit nån dag före första augusti också så det inte lämnar så mycket tills dess. Så kan jag vara hem mer med vår lilla voffs :) Men ATT jag har så svårt att få tummen ur och gjort något. Det är så skönt att bara vara.

Har fått en riktig beställning på alster nu, från utlandet och allt så det är lite spännande! :) Skall dock göra klart det jag är up to nu för annars lämnar allt bara och jag hinner inte med det till jul :D




I dag inledde vi Vöörodagans firande. Med cykelorientering. Än en gång satte vädret käppar i hjulet och vi fick avbryta efter halva banan eftersom regnet bara öste ner och det åskade och blixtrade och hade sig. Vädret kan nog vara en häftig sak. Men vi myste till det på Klaravägen istället och det var absolut inte fy skam heller! Så mycket mer firande blir det inte för vår del i år. Vi har annat program i helgen, Kärleksfest!, så det blir endast lite häng med gänget på fredag.
Sommarens godis! Tomat-mozzarellasoppa klar att värma upp. Fyll ut med färsk mozzarella, krutonger och basilika från egen trädgård. Mmmmm! Då maken är borta skämmer jag bort mig med lite smått och gott :)

Resten av veckan kan det väl vara strålande sol, OK?!? Allt blir så mycket roligare då!

4 kommentarer:

  1. Skolan börjar inte första augusti. Tagga ner, ni hinner nog med på lågstadiet ändå:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har som tradition att börja första. Kör några längre dagar då och inreder klassrummet (brukar ta mest tid) och plockar material, fixar listor, skissar året, gör tilläggsbeställningar osv för att kunna vara ledig några dagar före det kör igång sen. I år är det ganska långt fixat i och med att vi på förhand vetat och jag får vara kvar på samma ställe. MEN i år har vi en hel del flyttlådor att packa upp, saker att stuva undan och reda upp i skolan, och sen skall det möbleras om i lärarrummet.

      Utöver det har jag i höst, tack vare nya arbetsuppgifter, sjutusen nya saker att lära mig, sätt mig in i och fixa för att vara beredd då vi har planeringsdag med kollegiet och då vi kör i gång sen. I år har jag ju dessutom vår lilla valp att ta hänsyn till eftersom maken inte kan anpassa sina dagar på samma sätt som jag. Så det blir nog att tagga ordentligt, tuta och köra från början och ta fler dagar men kortare. För det är en hel del jag skall ha gjort och komma i håg att fixa och lära mig :)

      Radera
  2. Och viktigt också vänja valpen redan från början att vara ensam kortare och längre stunder. Om han inte ska vara på "dagis" sen vid mommos...? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nä det blir nog att vänja honom från början eftersom vi börjar jobba relativt fort efter att vi tagit honom och då skall han redan vara långa dagar själv.
      Mommo är ju och sköter den andra lilla mannen från hösten så hon är inte tillgänglig :)

      Radera