onsdag 16 oktober 2013

Veckan

Blir tydligen bara korta resuméer nuförtiden.
För att orka denna vecka har jag hängt en halv timme per kväll med dessa typer:





Behövs en buffer till sandlådan ibland. Har fått låna boken av S3. Är jättepeppad! Fina saker!

Buffrar gör jag också med lilla Fredso. Dag ut och dag in ska det hastas hem mitt i jobbet för att umgås med en trotsig tonåring. Åtminstone känns det så ibland :) skönt är ju iaf att man kommer sig ut i ur och skur. Mindre skönt att gräva ut all ko- och kattavföring han envisas med att leva på.
Vi har också börjat öva på den långa listan vi fick inför valpkursen. Hade som tänkt mig att vi där skulle öva, träna och få handledning i sådant, men tydligen icke...hoho, hur skall det gå?!?


Landsvägspromenad. Det tråkigaste som finns om man frågar en snart 5-månaders lagottovalp.





Höstpysslade lite av det sista trädgården har att erbjuda i dag. Kärleksört har en alldeles speciell betydelse för mig i mitt lilla hjärta. Tror jag alltid måste ha den med mig där jag bor. Och prydnadsäpplena har jag fått av snällaste svärmor.
Gav en bukett till våra fina hyresvärdar, som ställer upp i vått och torrt. En får följa med till sydligare breddgrader imorgon. Och en liten fick börja bo i kvisten.

Fick inleda ledigheten på finfint sätt ikväll. I morgon har jag LOV. Skönt! Tack och godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar