onsdag 29 januari 2014

Äntligen!

Är äntligen utrustad med en ordentlig vinterdräkt! Den rosa-grå-vita jackan har jag haft sen gymnasietiden,typ. Möjligen från första året jag studerade...Men nu har jag en helt huippu en. Den som väntar på något gott. Rea-varor både byxor och jacka. Dock inte inhandlade samtidigt, ser man ju på färgerna :)
Men alltså, att jag höll på få nå fel före jag hittade ett par utebyxor man inte behövde missta för ett par tights. Men en ladugårdsdörr och två korta pinnar som skall in i samma enhet var inte den allra lättaste kombinationen. Vid en viss storlek ändrade de inte längre på bredden utan bara på längden, vilket inte hjälpte mig det minsta!
Har hållit på i tre säsonger och jagat byxor. Funderat vad det är för fel på mig. Tills maken myntade att jag kunde ju handa kara-modell, för att få rum med både kaliser, verrare och luftrum.
Men nu, nu har jag inhandlat uni-sex modell. Raka fina saker. Inte löjligt långa i benen. Hängslen o midja upp till armhåolorna, typ. Härligt skönt att ha på sig i dessa temperaturer och vindar då man skall ut med fisförnäme typer som den nedan skådat:

2 kommentarer:

  1. Skönt att hunden är fit for fight igen! Har tänkt på honom en del sedan du skrev om koffeinkapslarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han verkar inte tagit desto större skada. Han var väldigt "speedad" då på dagen och kvällen och lite lös mage har han haft. Men det kunde ha varit så mycket värre, han brukar ha ganska känslig mage. Men kanske han håller på bli stor :)

      Radera