söndag 12 januari 2014

Söndag!

Mina två killar är i Karvsor och fixar det sista på staketet. Jag är ensam hemma, och jobbar lite. Ser ni väl :)

Först på dagens lista var att sammanställa utvärderingarna av fjolårets simskolor.
Först blev jag lite irriterad i ögat, sen blev jag bara full i skratt. Tänk så mycket "skit" folk skriver om sådant de egentligen inte vet något om och så mycket de går runt och irriterar sig på i onödan. Som de skulle få klarhet i och svar på om de bara frågade eller tog reda på själva, internet är en gudagåva då man vill ha reda på något. Varför kan de inte fråga istället för att snattra käkk på byyin?!? Så himla onödigt!

Nästa punkt på dagens lista blir att städa undan julsakerna. Buhuuu, så mörkt och trist det kommer att bli. Måste verkligen leta fram många fönsterlampor och ljustuikkor att ersätta dem med. Får alltid lust att göra om massor och förändra sådana här gånger. Men med småa utrymmen och mycket möbler är det inte alltid så lätt. Då kan man variera sig lite med alla små pryttlar i stället :)

Men jag tror att jag skall ta en liten 20min paus nu, fylld med The Mindy Project, och sticka utan att nån äter upp mitt garn eller tuggar sönder bambustickorna. Oh the joy över att vara home alone ibland! :)

4 kommentarer:

  1. Jag var så glad igår när jag fick byta bort julgardinerna. Känner också en stor lust efter förnyelse, men plånboken tillåter det inte i nuläget. Som tur har jag några julklappspresentkort liggande så något shoppat blir det nog snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sen kan det ibland stilla begäret lite att bara flytta om det man redan har också. Plocka undan något och ta fram annat.
      Det gjorde jag idag. Det är alltid roligt att shoppa nytt, men vi har så himla mycket saker så jag skulle verkligen inte behöva något mer :)

      Radera
  2. Ja plocka bort allt utom gardiner å ljusstaken å stjärnorna igår, nästa helg ryker gardinen och resten får stå kvar ett tag till, åtminstone stjärnorna! Let there be light! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gardinerna och stjärnorna lämna i köket i dag, orka int nå mer då :)
      Men nog ere skönt då d e bytt och bort också. Man får lägga fram ljusare saker, ljuslyktor och dukar. Våren våren kom kom!! :)

      Radera