tisdag 18 februari 2014

Familjesemester.

Länge sen sist. Vi får blicka tillbaka till slutet av 90-talet, typ. Så i och med fars jämna ålder for vi iväg på en liten familjesemester igen. Några dygn spenderade vi i Tele-Katti stugan. Liten, men perfekt antal inhysta.

Vi hann med allt. Skidåkning, slalom, snöskoter, bad, OS, promenad och pulka. Sov i högsängar som förr i världen och vaknade till ängla-körens solist varje morgon.
Hade lite otur med vädret men njöt i alla fall.

Nästa gång borde det nog bli en dag längre så man slipper småstressen. Och så skippar vi badet. Katinkulta var SÅ ett skämt!








Vi for på långtur den dan det vräkte ner snö. Nysnö och opistat. Fick stanna efter varje 100m och skrapa bort några cm snö under skidan. Jag var lite förbannad i ögat där kring 12km och sen blev jag bara trött.

Premiärade mycket denna resa. Första skidturen för i år. Första gången skidorna. Första gången stavarna. Första gången dräkten. Första gången långtur.
Jag skidade 35km på två dagar och det gott folk har aldrig hänt i historien!


Här har vi nyss kommit i mål efter att maken lurat mig att skida över 20km i sträck!!! Jättejättetrött. Att skida upp och ner på ett fjäll gör kilometrarna så mycket längre än vad de är hemma på plattlandet. Och I tell you; det gick mest upp! Jag höll på dö utmattningsdöden de sista 10km men var sjukt nöjd då vi kommit i mål! Den nedre bilden säger exakt vad jag ansåg om projektet.





Nu är vi påväg hem efter lite strul med vår skräp-bil. Hoppas den håller hela vägen fram!
Ligger i fosterställning och kallsvettas. Sörplar päärynätrippi och stöder både Fazer och Orion. Kvinnodöden når verkligen nya höjder idag. Allt skit man måste utstå här i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar