måndag 24 februari 2014

Sportlov

Skulle inleda dagen med sovmorgon, var helt slut efter veckoslutets bravader. Men kl.9 började Freddi idka fest här nere och det var svårt att få tag i sömnen igen. Steg upp kl.10 och tog en långkörare vid frukost. Denna vecka skall bli en detox vecka. Inget godis!! Så lite kolhydrater som möjligt och inget rödvin!
Plus motion. I och med vårvädret som anlänt börjar jag bli lite sugen på att jogga igen. Bara lite. Måste se om det fortfarande håller i sig efter promenaden med F. Skulle vara perfekt att springa med honom men jag hålls inte på benen i så fall :)
Tänker inleda dagen med ett avsnitt Revenge och lite stickor. Älskar lata dagar! Fast jag hade lovat mig själv att vara social alla dagar detta sportlov, försummar mina vänner så jag skäms. Börjar kanske i morgon.
Lutande tornet i Pisa.
Alltså att det stormade här i natt! Störde min nattsömn vid några tillfällen. Känner ålderdomen komma då man påverkas av både det ena och det andra nuförtiden...
Men se nu på eländet till vinter. Tänk om hela skiten bara kunde smälta bort, is och allt, så det kunde torka upp någon gång. Börjar ju längta till våren och sommaren! Det känns faktiskt mer som påsklov i april än sportlov i februari när man kikar ut.

Nå lov som lov.
Måste börja lata mig nu :)

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Tänkte precis samma jag idag - enligt vädret kunde det lika bra vara påsklov... Skulle inte förvåna mig om det snöar på påsk sen! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, inget mera snö nu. Bort med skiten!
      Fick ju skidat lite i Vuokatti även denna säsong så nu behövs det inte mera. Låt våren komma!

      Radera
  2. Det där med detox tror jag bara är humbug. Folk gör stora pengar på olika avgiftningskurer som är till ingen nytta. Nej, i den fällan går jag icke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag går ingen kur!
      Jag tänkte detoxa mig själv från socker och vitt mjöl. Hålla bort det en vecka helt enkelt, dricka mycket vatten och bara äta gröt till frukost. Annars äter jag nog kött och sallad och frukt och allt möjligt.
      Det skulle mer bara vara en "hälsosammare vecka".

      Radera