onsdag 6 augusti 2014

Värmen

Jag har alltid älskat värme, sol, sommar och allt vad det innebär. Har inte förstått mig på folk som klagar och gnäller, för att sen låta likadant under vinterhalvåret.
Men, sen har jag inte heller haft någon erfarenhet av att vara "fast på land" en hel sommar, inte slippa och ligga i vattnet och svalka sig med bad och simning. Plötsligt har jag en helt annan förståelse. Vi har varit hemma i snart 2v nu och jag sitter hellre inne på dagarna än vistas ute i solen för där är så varmt. Har gladeligen åkt på jobb istället för att sätta mig i husknuten och läsa. Och jag är inte någon människa som packar för strandliv en hel dag heller, har ingen vana eller touch för det. För att inte tala som sanden...

Helst av allt hade jag ju nog hängt här nedanför de sista dagarna istället för att vara instängd i en het byggnad. Men då man inte har någon personlig assistent att skicka på jobb eller kanslist att pina med pappersarbetet så :)

Jo det är varmt nu, men tänk gott folk vilken ljuvlig sommar vi har haft i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar