tisdag 2 augusti 2016

Hej augusti!

Äntligen är du här! Som jag väntat. Juli hamnar nu officiellt lägst ner på min lista över favoriter av trevliga månader. Det är en enda lång besvikelse då du bara väntar, väntar och väntar. Väntar på bättre väder, väntar på sommarvärmen, väntar på varmare badvatten, väntar på socialt umgänge, väntar att någon skall höra av sig eller ha tid mitt i semesterstressen, väntar på att det skall bli varmare, väntar på att det skall bli kallare, väntar att maken skall komma hem från långa arbetsdagar, väntar på än det ena och än det andra. Och jag är jättedålig på att vänta, blir på uselt humör av det. Sen är det en massa du borde göra, nu då det är sommar. Bah!

Men nu, nu är augusti här! Känner redan hur deppen släppt. Varma och ljumma dagar, krispiga morgnar, sensommar- och höstdofter i luften, jobbhjärnan vaknar till liv, organiseringen och planeringen startar, rutinerna infinner sig snart, frukost- och lunchtiderna stabiliseras, jag slipper (snart) slava i köket varje dag, kvällarna blir mörka, jag får tända myslampor och ljus överallt, jag kan ägna mig åt hemmets insida och reda upp i oredan. På hösten får jag alltid sådan feelis att börja på saker, att starta upp. Ni vet motionen, hälsosamt leverne, kurser, galna stickprojekt, baka och boa till det här hemma. Det brukar dock gå om ganska snabbt så fort vardagslunken infunnit sig. Men nu då hela hösten ligger framför mig känns allt på topp igen! Så nu köööör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar