lördag 26 november 2016

Glad lillajul!

Jag har suttit på skolbänken igår och idag. Rättssäkerhet och förvaltning. Lagar, paragrafer, moment. Intressanta men lite krångliga saker att tolka. Däremellan har jag fällt lite tårar av frustration och ilska över foglossningen samt av kärlek, tacksamhet och glädje över min make. 
Ikväll kom det sista lillajulspyntet fram, övre våningen ser ut som ett mindre kaos men vi (eller kanske mest jag då) blundade, åt julskinka (den första! vi gjort i huset), mimåsasallad och drack julmust. Jag sov 15min medan Tindra badades och orkade således halvsitta bredvid min make över 1h ikväll. Vi har njutit lite tillsammans och försökt skapa lite egna traditioner. Julen är nog min absoluta favorittid på året! Och det är nu fram till julafton som är den bästa tiden. Sen brukar det magiska försvinna ganska snabbt. 

 
 
 
Så njut nu där ute i alla kojor och slott. Glad lillajul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar