lördag 18 februari 2017

Just nu-listan

Fem bästa -just nu
  • Maken
  • Min älskade familj
  • Vintersolens varma strålar
  • Stressfria morgnar
  • Stick-inspirationen som återvänt

Fem värsta -just nu
  • Förkylningarna. ALLA i vår närhet är förkylda eller febriga. Verkligen inte tid att åka in just nu
  • Den långa, långa väntan på att få träffa lillpysen
  • Att se Tindra så fullständigt däckad i 38,8 graders feber
  • Vädret; avsaknaden av snö och halkan 
  • Mina eksem

Fem saker vi gjort i veckan
  • Bakat två satser bulla och en Rocky Road kladdkaka
  • Varit sjuka 
  • Städat vinden och garderoben
  • Varit på dagklubben för första gången
  • Sjungit en miljon upprepningar av de få barnsånger jag kan

Fem saker vi ska göra i helgen
  • Ställa det sista inför lillpysens ankomst
  • Vila och kurera oss
  • Bli fotograferade
  • Njuta av att vi kommer att få ha hem pappa ända till april
  • Se serier

Fem saker jag längtar efter
  • Att få hålla vårt andra barn i mina armar och snusa på hen
  • En riktigt snörik vinter
  • Rödvin
  • Att återfå min kropp och dess forna rörelseförmåga
  • Att vara frisk

Två saker jag tycker ni borde göra
  • Stanna upp och njut av livet här och nu, unna dig något du tycker om
  • Berätta för någon hur mycket du tycker om dem. Man kan aldrig ge för mycket kärlek!
 
Listan är inspirerad av våra grannar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar