måndag 23 oktober 2017

Dagarna rusar förbi

Och snart kommer vi att ha julen vid vår dörr. Skulle verkligen önska och hoppas på en snörik vinter med vit jul i år. Men men, Finlands årstider levererar ju inte riktigt som förr längre så vi får se. 
Som sagt rusar dagarna på här och jag fattar inte att oktober snart är slut, vet inte ens vad jag åstadkom den här månaden annat än att vara riktigt utmattande trött i själen. Höll flera dagar på att somna mitt i leken och stojet. Så där som det är i början av en graviditet ni som har den erfarenheten, det känns som om jag blinkar en gång till kommer mina ögon att lämna fast. Jag sov på dagarna och i torsdags gick jag och lade mig kl.18.27 och steg upp kl.7.38 på fredag (med undantag för två amningar). Idag känns det lite bättre och jag hoppas det håller i sig. Och nej, vi skall inte utöka familjen igen! Det är nog bara det här fenomenet att på ett år har jag nu sovit en natt ostörd och utan varningar. Någon gång tar det väl ut sin rätt också. 




I lördags kidnappade vi en fru. Gjorde fem-kamp och sköt på varandra med pilbåge. Fem-kampen var kul men jag kunde verkligen konstatera att vapen verkligen inte är min grej! Så fumlig och bökig som jag är, tappar grejer och går in i saker för jämnan blev jag alldeles nervös över att hantera ett airsoftvapen eller två. Kände dessutom ett starkt obehag av det hela. Sen hur det gick med träffandet av måltavlor och grejs ska vi ju inte gå in på, hehe. Pilbågen gick det ju inte så värst mycket bättre med angående träffande av (de rörliga!) måltavlorna men archery tag var verkligen roligt! Värsta Hunger games-feelisen då vi smög på bland träden. Kan meddela att ett träd inte ger så bra skydd då någon försöker skjuta på dig, det är aningen smalt! Men att du sen lyckas träffa en stackars liten gren fler gånger än en något större människa är ju underligt. Kvällen avslutades i alla fall med grejer mer i min smak; god mat, bastu, simning, rödvin och dans. Wohoo!





I dag har vi räfsat löv i kylan och kapat försvarliga mängder hår. Skönt! Avslutade dock kvällen med att Tindra klättrade på en stol, tappade balansen och föll med stolen och hela sin tyngd på Tuvalis stackars lilla huvud. Den sistnämnde har spytt en gång och sover apdåligt. Så gissa nudå om jag är nervös över hjärnskakning och svullnader i hjärnan. Suck! Inte lär det ju bli mycket sömn för min del i natt heller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar