onsdag 4 oktober 2017

Onsdagen idag

En dag med speed under tossorna. På onsdagar ringer alltid min väckarklocka 7.32. Det för att jag skall hinna göra mig och Tuvali klara till 8.30 och förstås vaknar också alltid Tindra någon gång under tiden. (Faktum är att den enklaste vardagssysslan tar hundra gånger längre med två ungar och en hund i hasorna). Speciellt på morgonen då 2/4 har mitt morgonhumör...
Nåväl, Tindra får en efterlängtad förmiddag med Mommo och Moffa medan Tuvali och jag söker oss söderöver för lite Mamma Boot Camp i Smedsby. Jag beslöt i ett tidigt skede av den senaste graviditeten att jag verkligen skulle träna upp min kropp efteråt denna gång. Inifrån och ut. Inte stressa över extrakilon och sådant utan faktiskt försöka stärka upp min kropp. Så totalt som den svek mig under graviditet nr.2 så vill jag inte uppleva fler gånger. Därav onsdgarna i Smedsby, hårt liv då en måste ha väckarklockan att ringa för att hinna till träningen, hehe. Efteråt skulle jag snabbt in via staden och färda upp ett ärende som lämnade på hälft förra veckan och förstås somnade Tuvali under tiden i vagnen. Som den goda mor jag är så lät jag henne sova knappa timmen före det var lunch-dags. Under tiden gick jag genom Vila, Instrumentarium, Polarn och Pyret och Magokoro. Halde fram börsen i samtliga affärer. Till sist landade vi på Görans för att jag skulle få värmt lite lunch åt lill-damen, som i sin tur var på världens mest strålande humör efter en powernap och födointag. Social medier tutade ut att det var kanelbullens dag och min karaktär svek mig där också.
Sen hem och ge mellanmål, packa väskan, amma och föra Tuvisen till granngården för då skulle jag vidare på möte. Hem kom vi alla tre tjejerna så vi hann säga hej åt far i huset före han for på gympa och vi andra tog itu med kvällsbestyren. Nu snarkas det i kapp på vinden och jag får väl ta tag i de sysslor som hör till kvällsskiftet. Hushållssysslorna, uäk!



Förr och under lång tid har jag deklarerat att skulle jag bli tvungen att leva på något resten av livet så skulle det vara sushi och skumvin. Nu under hösten delar jag det med pizza och rödvin, har riktigt fallit i pizza-träsket. Men alltså sushi, nog kan det vara gott!!






En kan ju inte direkt klaga på sällskapet och dess humör idag. En enklare unge att ha med sig på diverse ärenden och utflykter får du leta efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar