fredag 27 oktober 2017

En intensiv vecka

Jag har chockerat min stackars kropp genom att från tisdag till fredag dra av ett pass zumba, mamma boot camp, stabilitets-och rörlighetspass samt vattengymnastik. Plus två dagar jobb to-fre. Lägg till de förbaskade ungarna som vägrar sova en hel natt och ni har en ganska trött och mosig mamma. Återhämtar mig just nu, i soffan, framför brasan och med lite mint-choklad glögg i muggen. 


Har nu kunnat konstatera några saker:
1. Det är nog skönt att inte vara tvungen att stressa iväg om morgnarna utan istället få mysa i sängen, äta frukost i lugn och ro och sedan gå på promenad/vara ute och leka. 
2. Jag vet inte hur jag skall fixa två kids till dagis och mig själv till jobbet med sinnet i behåll och i tid sen. 
3. Vem skall städa, tvätta, laga mat och handla sen?
4. Mina fogar, som jag trodde var på riktigt god bättringsväg, är så lösa och så långt ifrån vad de tidigare varit. 
5. Snö, rim i träden, sol och -10 grader är perfekt väder november-mars. 
6. Jag har sovit EN hel natt sen november ifjol och jag tror på riktigt att det har förstört delar av min hjärna och minneskapacitet. 

Med det noterat tänker jag nu snart krypa till kojs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar