söndag 10 december 2017

Två dygn

  • Utan att byta en enda blöja
  • Utan att mosa, mixa eller mata en enda portion
  • Utan att behöva stiga upp en enda gång under åtminstone 6h i sträck på natten
  • Att få äta alla mål varma
  • Att få dricka alla drycker kalla eller varma
  • Att få se på sin snygga make helt ostrört så länge en behagar
  • Att få vandra hand i hand eller armkrok utan att stretcha ut andra armen flera centimeter
  • Att få duscha i varmt, till och med hett vatten
  • Att få klä på sig och sminka sig utan avbrott
  • Att få strosa runt med sin äkta hälft utan egentligt mål
  • Att få sitta och se in i ett par blå ögon i skenet av levande ljus utan att behöva avbryta och springa upp och leta tuttar
Herregud så skönt! Vi har varit på tumisresa över potten. Bott på hotell, gått på julmarknad, ätit gott. Njutit och tankat energi. Jag älskar mina barn över allt annat, men jag älskar också den person som jag valde att skaffa dem med. Och det vill jag fortsätta med. Och det är så svårt att hinna och orka med i vardagsslitet.  Att hitta den där tiden som inte finns. Vi gav inte varandra någon present på respektive födelsedag i år utan valde att sätta de slantarna och en del av skatteåterbäringen på en liten semesterresa i stället. Och det var så värt pengarna!
Min vision att åka på semester och sova ikapp sömnen sket ju sig totalt. Vi hade så himla fullt upp med att mysa, prata och njuta. Jag är inte det minsta mer utvilad nu än då vi for. Jag har i princip sovit kortare nätter. Men jag har inte behövt stiga upp under natten. Och vi hade också tid för en tupplur på hotellrummet på lördag. Och min själ är så mycket gladare nu. 
Små-tanterna har haft det bra hos Mommo och Moffa medan vi varit borta. Sovit bättre än de gör hemma (förstås). Nu då vi börjar närma oss land växer saknaden sig större för varje minut och jag längtar ihjäl mig tills jag får pussa på dem igen. 
Ändå, nöjd över veckoslutet och så skönt att få ett avbrott i vardagen. Vuxet umgänge och sällskap, inga krav eller måsten. Det enda jag lägger in ett stort klagomål över är vädret. Regn, regn, blåst och stormvindar. Uäää!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar