onsdag 16 maj 2018

Älskar hemmalivet just nu!

Vädret, I Love you!! Kan inte fatta min saliga tur att få vara vårdledig med detta underbara väder! Det är tredje (!) våren jag är hem nu. Hoho, hur skall jag vänja mig vid att jobba igen under den bästa tiden på året?!?? Och aldrig tidigare har den varit så ljuvlig. Solen, värmen, enkelheten att slänga på en mössa och sen är vi klara att gå ut. Inte ens en sommar har varit så varm på typ 10 år. 

Äldre dottern tjatar öronen av mig "Ja vill gå ut å leeka mamma", "Ja vill ääta ute mamma" då jag försöker skydda huden lite mot solen och vara inne nån timme per dag. 









Men feelisen är nog verkligen på topp här om dagarna. 2kg sand i huset och tvättmaskin och torktumlare som snurrar varje kväll och natt (har alldeles för liten sommargarderob åt ungarna och mig själv. De delar på tre byxor och fem kortärmor och vi kör nu blöjfritt vaken tid åt Tindra så det krävs en del tvätt). Men sommarsvett och smutsiga barn måste ju vara något av det bästa som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar