tisdag 1 maj 2018

Så många guldkorn

Ofta har jag ju telefonen till hands typ hela tiden. Ofta halar jag fram den för att föreviga ögonblick. Ofta hinner jag inte riktigt med med barnen, så har jag a) missat det verkliga och fina ögonblicket eftersom jag höll på att pilla på telefonen för att komma ihåg det sen samt b) försöker skapa det på nytt genom att locka och pocka. Ofta tänker jag att det skall jag slänga upp på instagram sen då jag får en minut över, pah händer ju ofta med barn (och då det väl händer har jag glömt det sen länge) eller så tänker jag blogga om det, sen då de sover. Nå sen är jag trött och har hundra andra saker att fixa. 

Men så sitter jag en regnig första maj och scrollar foton i telefonen för att radera och frigöra utrymme, och hittar så många guldkorn. Och kommer ihåg ögonblick jag faktiskt annars skulle ha glömt! Så trots dåligt samvete varenda gång jag halar fram telefonen för att "föreviga" så är de ack så värdefulla sen de där vardagsfotona som är tagna mitt i och absolut inte det minsta redigerade. 

Jag ger er några urval;



































Hoppas ni haft en fin Valborg och första maj och fått fira in våren! Våra planer ändrades i sista minut och vi satt med finkläderna på i 20 minuter medan vi åt och gick sen ut och leka igen. 
Nu lyssnar jag på det stilla vårregnet och kryper ner under täcket. Hoppas barnen sover i natt för jag är trött.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar