tisdag 30 oktober 2012

brist i kommunikationen

Min kropp försöker på alla sätt och vis berätta för mig att den inte gillar motion, den gillar inte att bli pressad och den gillar inte att ändras.
Jag försöker tålmodigt ignorera alla varningssignaler den låtsas sända ut och övertala den att det är hälsosamt, hälsofrämjande, nyttigt och blablabla.

Vi kommer inte alltid så bra överens i vår kommunikation. I dag fastnade mitt knä i nödbromsen på spinningcykeln. Det kändes som om den grävde in sig bakom knäskålen för att bo där. Om än den nu bara tryckte mot. En eld tändes i mitt ben. Och som plåster på såret slog jag samma knä i pedalen sen pga tillfällig yrsel av smärta.

Så nu sitter jag här med en skarp och blå bula. Den kommer att försvinna inom kort, det är fortfarande hälsosamt och i morgon skall jag på styrketräning!

Men nu skall jag njuta av pizza, saft, brasa och serier. Som självaste julafton bara :D

4 kommentarer:

  1. förlåt om jag skrattar men HAHAHA!

    SvaraRadera
  2. Jag bjuder på det om det förlänger ditt liv ;)

    SvaraRadera
  3. Även här smyger sig ett gapflabb fram!! Kan bara föreställa mig !! :-D

    SvaraRadera
  4. Den här gången var det jag som var den anonyma. Glömde namnet. // Lina

    SvaraRadera