söndag 28 oktober 2012

veckoslutet

Det har varit fullt med program.
Fredag och lördag var det skolbänken som gällde.
Facklig utbildning.
FSL Akademin 2 goes Vierumäki.
Om jag någon gång har turen att bli fastanställd skall jag verkligen börja hålla på mina rättigheter!
Kanske dock börja uppfattas som lite jobbig av andra :)
Men suck vad lärare runt om i hela landet utnyttjas alltså!


Sen blev det huvudstaden. Hänga med syster+man, Oscar och Jesse och den lilla söta skrutten.
I fredags hade han plötsligt blivit sämre och de sövde ner honom för att det inte skulle bli för stor påfrestning.
Shunten höll på att stocka igen.
Lördagen var en evighetslång väntan.
Sen blev han opererad, igen.
Lite krångligare än sist eftersom den kom så snabbt på.
Gammal ärrvävnad ställde till det.
Nu är ha på intensiven igen och är fortfarande nedsövd.
 
Fick inte paja lilla hjärtat nå idag då han var så känslig :(
Men igår hann jag stryka honom över den fina kalufsen han har!



 Eftersom intesiven har väldigt strikta, och få!, besökstider hann vi även med en promenix. Den innehöll lite sol, vackert väder, ganska mycket choko och en hel del socker.

Hoppas inte det går en månad igen före jag får träffa dem!
Känner mig så hjälplös och liten här långt borta.
Vill bara ta dem alla i famn och lova att allt blir bra och sen ta bort allt det onda.
Men mest kommer tårarna i ögonvrån.
Och skall jag vara riktigt ärlig tycker jag fan att livet varit tillräckligt orättvist nu så det kunde lite ta och skärpa till sig!
Tack och gonatt!

3 kommentarer:

  1. Usch :( Inget barn och inga föräldrar borde behöva genomgå något dylikt. Tänker på er alla och håller tummarna för att den lilla snart börjar må bättre!
    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  2. Tack för besöket! Kom snart igen! :-) Vi är lite mer "vakna" nu. ;-) // Lina

    SvaraRadera
  3. Tack för det Susanna!

    Jo jag hade tänkt sticka mig ner på lördag. Men 10€s grejen upphörde att gälla 19.10 så det är lite problem med finansieringen :(

    SvaraRadera