lördag 23 februari 2013

Inledningen

Av sportlovet. Det är första sportlovet på 5 år som jag skall vara hemma. Jag är lite nervös. Vad gör man liksom av alla dagar?

Hittills har det gått bra. Vi inledde med att sova på skolan torsda-fredag. Jag sov på plastbiten som knarra och pyste så fort man andades. Vi fick värsta hotellfrukosten av snälla kökspersonalen och kl.9 inleddes sportlovet.
Jag skidade 2km fram och en halv bak och var på uruselt humör. For och hänga med typen nedan istället och det lyfte ju humöret direkt. Promenixa ute på prärien och hängde hela dagen där.





Sen inhandla jag mera garn, gjorde köttbullar och serverade på byarevyn. HastigaUngdomarFärdigställde var som oljade blixtar i köket.


Idag steg vi upp kl.8!! Vi skall på talko till Gerby i dagarna 2. Fast jag har lite ärenden på stan först :D

2 kommentarer:

  1. Varför är du nervös att vara hemma? Man måste ju nollställa sig ibland och trivs man inte hemma är något fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det skall bli långtråkigt. Mannen jobbar 7 dagar i veckan nu så han är inte hemma. Jag nollar bäst på annan ort, hemma tänker jag bara på jobb och måsten. Jag har ju i fem år åkt och träffat trevliga typer. Men nu provar vi något nytt.

      Radera