fredag 16 augusti 2013

Muminmuggar!

Linda skrev ett inlägg om sina muminmuggar och bad mig sätta upp mina. Och det kan jag naturligtvis göra :)

Först ut kommer mina vintermuggar. Jag gillar dem båda, de mörka med lyktor beskriver ju vintern så bra men ljust är ju alltid fint.

Sommarmuggarna. Jag är glad att de skippade det randiga men lite sur över att det bara stod på finska på årets sommarmugg...

Sen har vi de andra specialarna, jubileumsmuggarna. Från vänster; Mumin 65 år, Helsinki designkaupunki och Stocka 150 år.

 Här är de som inte tillverkas längre. Som de dragit ur sortimentet bara för att tillverka nya, med modernare färger. Och fast det irriterar mig i ögat att de gjort det kommersiellt så har jag nog köpt en del av nyutkomna också...

Följande två bilder är av de som vi använder dagligen. Nyutkomna, de som har några år på nacken, mindre kända figurer som de tryckte upp efter att mumin-muggarna gjorde comeback för några år sen:
Brickan med Lilla My är min egen :)  Den har jag gjort med hjälp av svärmor och svägerska.

Sen har jag 4 figurer, 4 tallrikar och en kanna. That´s it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar