söndag 12 april 2015

Murar


I köket har vi murat upp lite rödtegel. Sist och slutligen blev det det enda rödteglet i hela huset och jag är lite ledsen. Hade fantiserat och drömt om så mycket mer, men så gick det inte av en eller annan orsak att göra så som jag ville ha det. Lite krångligt detta att renovera gamla hus då man måste pluta på så många drömmar eftersom allt inte är praktiskt möjligt.

Vi har också förgjort den sista spygröna färgen nu :) Ifall ni behöver en påminnelse om hur köket såg ut före...I slutändan skall det bli någon ljusgrå färg här runt spisen.


Här fixar maken och svärfar till det så Högforsspisen skall ha något att ställas på. Vi har haft den på restaurering i Oxkangar och den är nu klar att avhämtas så fort den har sin plats klar. Jag har också fått ett köksgolv. Bara golvmattan som fattas.



Och så muren i storstugan. Efter att ha beställt spisen (som torde levereras om två veckor, iiiik!) blev det lite krångel med draghål och sothål och what not. Men det finns inte så många problem i byggvärlden som inte svärfar kan fixa till. Så nu är den också målad och klar. Har målat den med Kalklitirs färg Celadon Primo. Den blev mycket ljusare än jag föreställt mig. Hade tänkt lite mer åt det chokladbruna hållet.

Har ändrat mig angående muren i sovrummet, hade tänkt måla den med Ivory. Nu har jag tänkt om och beslutat att måla med någon helt vanlig färg där i stället. Lite vit som vit liksom, och det blev ingen "struktureffekt" på muren med Kalklitir så tycker det är onödigt att lägga den där uppe också. Vet dock inte om det beror på målaren eller underlaget att strukturen uteblev, hehe...men i hallen uppe på vinden skall vi ännu måla med färgen Sage. All färg har vi köpt direkt från Aveo, mycket smidigt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar