lördag 30 maj 2015

Skolavslutningen 2015

Så var vi där än en gång.
Dags att ta farväl av ett gäng dunungar och sända dem vidare i livet.
Brukar vara en vemodig dag. Trots att jag inte haft en egen klass i år så var de ju mina första i denna skola. I år var det extra känsligt eftersom jag inte återkommer till hösten.
Hamnade egentligen att ta farväl av två årskurser.
Kan tänka mig att det kommer en och annan tår då jag stänger butiken om någon vecka också.
Får skylla på hormonerna, igen ;)

Obligatorisk skolavslutnings-selfie i bilen.

 Maken bjöd på lunch dagen till ära.
Åt så jag knappt orkade gå i affärerna sedan.
Vi skulle handla säng, färg och fundera lösningar på duschväggen.
Gick mycket bra!

 Det här firar vi med i år:
-äckligt alkoholfritt rödvin*
- körsbär**
-chips
-chokladboll köpt på -50% rea

 Råkade kanske komma hem med två par nya skor från staden idag också.
ÅHÅ!
Fick fem (!) blommor och en tomatplanta att vårda i sommar. Vet inte vem jag skall pracka dem på så de överlever...?!?

På bygget rödmyllade jag lite på utsidan, njöt av kvällssolen och tog en favorit i repris från igår.

En mycket annorlunda skolavslutningsdag och kväll i år.
Och ingen sovmorgon i morgon, upp och hoppa och renovera vidare.


* Alltså usch vad bedrövlig saftblandning! Sitter ni på tips på gott alkoholfritt rödvin mottages det med tacksamhet. Ni vet när man grillat födelsedags- eller midsommarbiffen och vill unna sig något gott. Någonting som smakar av något..Som har en fyllighet.

** Körsbär, min stora svaghet i bärväg. Jag tror seriöst jag blir helt knäppt beroende av dem då de finns i min närhet. Alltså jag vet jag köpt en liter, men sen åt jag typ två och det var slut....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar