lördag 11 juli 2015

Åh dessa semestertider.


I går hängde jag med dessa två sötnötar medan mor deras var och slavade med målpenslarna åt mig på bygget. Ganska bra bytesaffär för en dag.

Har konstaterat att en inte skall färdigställ ett bygge under sommaren. Alla dessa semestrar förstör ju tidtabellen helt och hållet. Nu är typ alla på semester, och här sitter vi och väntar oss gråhåriga på delar som inte levererats och saker vi inte kan installera. I augusti är folk tillbaka. Jag som skulle flytta i juli. Kul utan vatten, el, fungerande köksmaskiner eller ett badrum...SKITIRRITERANDE!


Snart kan jag, tack och lov, inte klippa gräset längre. Ryms inte in bakom ratten. Något gott för ju detta abnorma tillstånd med sig :)


I dag har jag målat en dörr. Hemskt stor insats på en hel dag på bygget. Tjatar sönder maken ifall det inte finns något åt mig att göra. Så himla frustrerande att bara gå och vänta.

Och så regn- och årets sommarväder på det. Känner mig på riktigt uselt humör och hoppas det snart vänder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar