fredag 31 juli 2015

På hemmafronten

På grund av, eller tack vare beroende på hur man ser på saken, det urusla sommarvädret och avsaknaden av värmen i år har jag börjat på ett galet projekt till mig själv. Hittade ett fint mönster på en tröja hos Drops, tänkte passa på att införskaffa material juliREAn till ära och var så ivrig så jag började direkt. Det är ju himla inne och trendigt med virkat nu just. Jag har ju inte riktigt jobbat så mycket med virknålen så tänkte försöka haka på trenden. Hittills har det gått riktigt bra! Jag höll mig till mönstret i säkert 12 varv bestående av enbart stolpar, sen började jag arrangera och göra om :)

Varför göra en tröja liksom?! Jag använder nästan aldrig byxor, så när skulle jag få användning av en tröja?!? Så jag gör om den till en klänning i stället. Haha, lättare sagt än gjort! Jag tror jag är lite galen ibland!
Men jag är på god väg, har kommit till ett kritiskt skede nu så måste lägga den till sidan tills Lill-apan bestämt sig för att komma ut. Inte det bästa tillståndet att anpassa mönstret efter egen kropp och försöka få det att passa då en är höggravid.


Håller på med en dräkt åt Lill-apan samtidigt. En elefant-dräkt. Tycker den blir så himla söt. Lite tråkigt att sticka så mycket vitt av och an men ville inte lägga till något mer mönster som tar bort fokus från elefant-paraden.


Det mysiga sommarvädret under gårdagens promenad. Undra hur många dygn det gått denna sommar då det inte alls kommit någon nederbörd? Tror de är ganska lätträknade! Var på min första promenad utan Freddi i går och det var så skönt! Att kunna gå längre än 1,5km utan att känna det som att magens snart spricker sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar