tisdag 13 oktober 2015

Badrummet

Efter att vårt badkar levererats och installerats instiftade jag en mycket trevlig fredagstradition. Efter pizzan var det dags för bubbelbad. Låg där i halvmörkret med levande ljus som fladdrade och iskall coca-cola i glaset. Försökte göra mig så liten som möjligt för att vattnet skall täcka mig (stör mig fortfarande att vi har så grunt/litet badkar!) och myser till det. Men så fort jag öppnar ögonen möter nedanstående bild mig. Kaos, rådd och tusen saker.
Jag blir sur, arg, bitter, förbannad. Tänker att nästa fredag måste det ju ändå ha fixat sig så jag får lite ro i ögat. Men nej. Varje fredag är en lika stor besvikelse. Vår badrumsinredning blir bara inte levererad. Den 9 maj besökte vi det lokala snickeriet för att beställa vårt kök för andra gången, eftersom det strulat bort sig första gången (!) och så tänkte vi storsint att vi tar badrumsinredningen därifrån också. Orka kolla offerter och stuff igen på så lite skåp tänkte vi. Ser över deras utbud, ritar upp det tillsammans med dem och beställer rubbet på stående fot.
Stöda lokala företag på landsbygden ni vet, ha dem nära och svenskspråkigt ifall man behöver nya delar, blabla. Nå de skulle inte hinna före semestern, jag blev lite irriterad eftersom leveranstiden skulle vara 6 veckor på köket och jag tänkte att ett badrum är så litet så det kan ju inte räcka lika länge och jag hade ju då ännu planer på att flytta in i juli men det fick gå...sen i augusti då vi ringde hade de glömt bort oss, sen var det nå "mankemang" på fabriken, sen leverantören, sen slutade de svarade i telefon och ringde aldrig upp. 29 september !!! så levererades äntligen lådor och dörrar. Jag hurrade, klappade händer och hade redan tänkt ut en segerdans där jag nyss hemkommen från BB satt och blödde och värkte i soffan. Tills det visade sig att de beställt fel åt oss, måtten var fel och inget passade. Och efter det har det var tyst. Knäpptyst. Och jag är bara så jävla trött på hela firman. Har aldrig varit med om sämre servis, bemötande eller kundhantering. Kommer aldrig att rekommendera dem åt någon. Kommer aldrig att ha något med dem att göra igen. Aldrig, aldrig aldrig! I dag är det 13 oktober, och vårt badrum är fortfarande lika förbannat ofärdigt som efter deras semester i juli!

6 kommentarer:

  1. Nå, de e kända för att ta tid på sig, så man ska ringa ofta där under leveranstiden efter man beställt :) så de inte "glömmer en".

    Finns faktiskt mycket värre och de e Kristiina-Keittiö från Kstad. Herregud säger jag bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ju att de skulle vilja bemöta kunden lite bättre...

      Radera
  2. bra att veta... e int så imponerad av di sen tidigare heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. D va första, och som sagt sista!, gången jag har ngt att göra med dem också.

      Radera
  3. Verkligen dålig service. Tycker de borde ta bättre hand om lokala kunder.

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mej att vi kontaktade samma firma som ni. Blev lovade en offert innan sportlovet 2014 men den har vi inte sett nå av ännu!!!!! Ringde 2 ggr och fick nya löften men sen tänkte jag att det finns nog andra som vill sälja. Perttu vid Petra-keittiöt vid K-rauta har nog Stått för absolut bästa kundbetjäningen hittills. Ringde t.o.m och kollade sen om allt var som vi tänkt oss! Tråkigt att ni råkade ut för sånt här just mu när ni redan har mycket att stå i..,

    SvaraRadera