onsdag 29 mars 2017

En familjedag

Efter en lite trasslig morgon (och flera veckors instängdhet pga sjukstuga) behövde vi miljöombyte och en familjedag. Vi packade in barn och vagn i bilen och körde ända till Kvevlax. Där gick vi på upptäcktsfärd och sen fikade vi på Aroma. Sen spydde den äldre av systrarna och myset fick ett abrupt avslut. 

 
 
Men vi har tankat sol, avkoppling och gemenskap. Allt sånt som jag mår så bra av. Gemenskapen, närheten och kärleken är något som jag så förknippar med familjen. Därför blir jag lätt tokig på det här med att gå om varandra, inte hinna/orka byta några ord under flera dagars tid och hela tiden ha en massa projekt som måste utföras, 11h frånvaro pga jobbet och sen inte orka något annat. Den ständiga stressen och tjatet om saker som måste fixas. Jag skulle SÅ GÄRNA kunna tänka mig att bo i en ljus och fin lägenhet. Tänk den lyxen att kunna lägga sin lediga tid på familjen och gemenskapen. Att orka umgås och att ha tid och möjlighet att umgås. Ah vilken dröm!
Men sen kan det ju hända att en uppskattar de få dagarna då det förverkligas så mycket mer just eftersom det inte är vardagsmat. Vad vet jag?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar