lördag 25 mars 2017

Kom igen karma!

Den första tiden som tvåbarnsföräldrar blev inte riktigt som jag tänkt mig! Först kom foglossningen tillbaka då jag inte hade tålamod att vila mig i tillräckligt bra skick. Sen kom mjölkstockningen och 40-graders feber i ett par dagar och efter det var jag lite slak. Sen blev lillan sjuk och några dagar senare Tindra. Nu har jag toppat det med ont i halsen. Vi har varit SÅ försiktiga denna gång, inte varit någonstans med lillan och försökt hålla folk härifrån den första tiden. Allt för att undvika baciller och smittor. Med Tindra var vi på första stadsresan då hon var 1 vecka och 1 dag, sen rände folk här var och varannan dag och hälsade på. Men icke denna gång. Hjälpte det?!? Föga. Vi har haft en eländes sjukstuga i alla fall. Nu har maken endast en vecka kvar av sin jättelånga pappaledighet och vi har ännu knappt hunnit börja njuta av familjelivet med två små. Det har varit en enda lång sjukbana. Irriterande!

Men nu är ju ändå våren på kommande, solen börjar värma och snön smälter. Fåglarna kvittrar och så småningom skall vi nog börja vara ute med den lilla också och ha henne att sova i vagnen. Bara hon skulle sluta snora och bara det skulle sluta blåsa! I torsdags vågade vi oss över pissdiket till mommo och moffas, där var kusin Elis och lärde Tindra lite hyss. Så kul att se hur mån han är om henne. Och hur hon suger in precis allt han gör. Bandar för framtida behov, hehe...
I dag har vi vågat oss på en familjepromenad alla fem och det var så skönt. I lä var det riktigt varmt efteråt då vi funderade på sandlådor och andra viktiga saker. Nu känner jag ändå att jag själv har lite mer energi och hoppas att det bara blir bättre från och med i dag!

 Jag har blivit SÅ duktig att gå med skor utomhus!

 Kusin-kärlek.


Nöjet med att bo på landet. Du får nöta tvättmaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar