fredag 29 september 2017

5 år

I dag har jag fått titulera mig som fru i fem år. Tänk det, fem hela år har redan gått! Halvvägs till 10-års jubileumet nu då. Tiden går så fort så fort. Älskar fortfarande att få krypa ner bredvid min make och få vakna upp vid hans sida. Att han står ut med mig kräver ju en eloge i sig, hehe. Mycket har vi hunnit med på fem år och även om vardagen är allt annat än lätt alla dagar skulle jag inte vilja dela den med någon annan. 

Det är fortfarande det bästa dygnet i mitt liv. Skulle utan tvekan kunna göra om det när som helst. Faktum är att det är väldigt få saker jag skulle ändra på eller göra annorlunda. Det enda jag kommer på nu är filmandet, att ha en utomstående fotograf istället för en av bröllopsgästerna (är på intet sätt missnöjd med de foton han tog men förstår att han ju också ville delta i festen och inte bara springa runt och fota) samt att vi skulle ha tagit de där utomhusfotona ändå och att vi inte skulle ha satt så dyra pengar på fotograferingen hos Airaksinen för i slutändan var de inte så bra att de var värda sitt pris.
Allt annat är jag supernöjd med! (Ja förutom att jag fick skavsår på ryggen av min klänning, hehe). 





I år firar vi i hemmets lugna vrå igen. Den tänkta middagen ute uteblir sorgligt nog men vi har handlat hem ingredienser till världens godaste kräftsoppa och jag har Baileys pannacotta på stelning i kylskåpet. Skall leta fram vårt bröllopsljus från YC nu. Så bara maken kommer ihåg vinet och youtube levererar våra två sånger blir det nog en finfin kväll detta också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar