onsdag 4 april 2018

Påsken 2018

Den får verkligen full pott. På alla plan. Vädret. Feelisen. Programmet. Älskar den högtiden, fyra lediga dagar tillsammans utan måsten och utan "rantas". Dessutom hade ju maken ledigt både före och efter så vi behövde verkligen inte stressa med något!

På skärtorsdagen inledde vi med påskmiddag för grannarna. Långfredagen inledde vi med brunch och fortsatte med familjehäng här hemma. På kvällen slapp maken och jag iväg på date. Trerätters middag på Fjärdens kaffestuga hade jag vunnit. Dessutom hade vi sån tur att barnvakterna skjutsade oss så kunde båda ta tillhörande vinpaket. Alltså att kunna prata och diskutera oavbrutet samtidigt som man ser in i de vackra blå var ju helt magiskt! 




Påskafton var ju vädret verkligen kanon. Herregud ändå vad ljuvligt! Pådkhäxor på besök och brasa med grillkorv på kvällen. Sen somnade vi gott. 











Påskdagen tillbringade vi på villan. Vädret var lite ostadigt från morgonen men blev riktigt bra tillslut. Vi var på isen i flera omvarv och åt god mat hela klanen. 







Påskannandag var vi bara hem och tog det lugnt. Batterierna laddade och vi orkar med nattvak och tandsprickning. 



Eller nej, jag ljög. Allt var inte frid och fröjd och glada gubbar under påsken! Jag vågar inte vara ut ensam med barnen, jag vågar inte längre gå på vagnspromenader med dem, jag vågar absolut inte motionera själv, eller tillsammans med hunden, på kvällen och jag ser mig konstant över axeln då vi vistas ute på vår egen gård och vid varje knäpp och prassel hoppar hjärtat över några slag. Och allt detta för att vi har rovdjur i vår omgivning. Inte i singular utan plural, inte på genomfart och tillfälligt utan mer eller mindre permanent, inte skygga och med skogen som tillhåll utan orädda och mitt bland tätbebyggelsen. Det är så fruktansvärt sjukt och sinnesrubbat i min värld så jag förstår inte alls hur man ens skall börja förstå att detta händer 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar