torsdag 29 juli 2010

100

jämt antal inlägg, det firar vi med massor av kärlek!


24.7.2010 gifte sig mina allra bästa vänner från storstaden. Och ja de hade bröllopet på landet, närmare bestämt Ståobärji i Rejpelt Vörå, också känt som "bjärji" på vöråspråk. Det var en vacker utomhusvigsel med gammalt bondbröllop stuk på, hatt å käpp, flätor å murgröna. Det var alldeles ljuvligt väder, vackert bröllop och tårkanalerna blev rensade som aldrig förr (bestämde mig därför att aldrig ha ett eget bröllop, kanske?!?)
Jag önskar all lycka åt brudparet Jenny och Sam (som är på en 2v bröllopsresa till en egen ö i Thailand men jag är INTE bitter!) :)








Festklädda och fina gäster och en brud. Min prins va så stilig med rosa slips och randig väst! Hittade mina söta f.d arbetskompisar från WT och naturligtvis måste vi ta ett äkta StaraKlubi-foto! Bröllopet var tvåspråkigt och jag med min tur hamnade bredvid finnar och således tvungen att förklara diverse ordspråk och uttryck från svenskan, ni kan ju bara gissa hur det gick ;) Bröllopsprogrammet bestod av tal, psykoligskt test, sånger, sketcher, bål, mat och dans. Vi dansade faktiskt ganska massor så det var skoj, dock med varierande stil :) Efter att den sista bussen avlägsnat sig började regnet falla och det var en utomordentlig tajming. Vi fick varken brudbukett eller strumpeband med oss hem så vi får väl vänta nåt år till då...

Nu skall jag öva min autograf och signera simböcker och diplom, simskolan i Hellnäs lider mot sitt slut och jag tror bestämt att jag har gjort mitt inom simundervisningen. Jag börjar liksom bli lite för gammal för detta!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte vad fotogrejen fick för spunk men ni får hålla till godo med detta fast det inte är så estetiskt snyggt!

    SvaraRadera