onsdag 15 februari 2012

en av läraryrkets baksidor

Förutom då att man förväntas kunna och veta allt.
Detta att man måste undervisa i allt. Jag har mina favoritämnen att undervisa i. Sen har jag de ämnen som går helt av sig själv och de som nu bara svävar förbi för att man måste.
Sen kommer alla dess BLÄÄÄ saker man MÅSTE undervisa och måste GÖRA. Samtidigt som man bara vill lägga sig ner och gråta en skvätt skall man inspirera och undervisa och motivera de stackars barnen.

En av de sakerna är skridskoåkandet. Jag ogillar det av hela mitt hjärta och får ont i fötterna bara av att tänka på det. Jag vacklar fram som en halt å vingskjuten kråka och försöker för bästa förmåga hållas stående. Försök då sen undervisa och lära hur man skjuter fart med bara skären och T-bromsar och åker bakåt och hej å hå. Dessutom iskalla tår (VARFÖR kan skridskorna inte vara fodrade?!?!?), 3 storlekar för stora skor å 4 spikar som kommit genom den murkna hälen.

Idag hade jag INTE en av mina bästa lektioner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar