söndag 12 februari 2012

Lite av dagens

I år fick vi Kuckus-stationen på vår lott. Nya platser varje år så man inte blir uttråkad. Mildare väder men snöfall som gjorde det tungt i spåret. Skulle gärna ha fått vara några grader kallare, tyckte jag som stod där med korset på ryggen å drack varm oboy med Pipsa. Inte en enda kund hade vi heller :)



Sen har vi firat på prärien. Efter 2 nätter med allt för lite sömn och tidiga väckningar + program resulterade i att jag var en såndär ypperlig födelsedagskaffegäst som somnade sittandes i soffan. Det är den där mammagenen jag saknar, den som gör att man klarar vilka situationer som helst fast man är nästintill död. No can do!

Jag hoppas på superbra väder imorgon; kallare, sol å vindstilla. Vi skidar skolornas Botniavasa imorgon och jag har blivit tilldelad vatten över huvud, en riktigt drukningsuppgift om det vill sig illa. Men på vissa skolor behöver man tydligen inte alls skida om man inte så vill eller så skidar man därifrån man vill vare sig man har elever eller ej som startar från den stationen. Underligt det här med olika tillvägagångssätt fast vi tillhör en och samma arbetsgivare...

2 kommentarer:

  1. Nå kanske du årkar skid en bita eller två? ;) Tack för att ni ropa till idag, ni anar int va he e GULD värt! :)

    SvaraRadera
  2. Nå om e går riktigt illa hamnar ja å skid 23 bitar, från Komossa ti Norrvalla. Så ja har jo halva loppet nästan tå ;)
    Ho gick e ida tå? Så bra ut i Kuckus!!

    SvaraRadera