söndag 12 februari 2012

taggigt



Det blev ju ett par kottar till tillsist. Ett vuxenpar. Som var avsevärt jobbigare att sticka, speciellt eftersom man gjorde två högervantar i stället för en av varje. Bästaste super-mami fixade misstaget, skar upp den ena och stickade en tumme samt sydde ihop gamla tumhålet :)

De är levererade och jag hoppas de kommer till användning trots att passformen var lite med ändan före. Det är nog inte så god idé att sticka stora produkter utan mönster och experimentera sig fram...det är ett minipar till som borde fixas och sen tar vi lite kottpaus och borde fokuserar på evighetsprojektet mitt.

Nu skall jag fokusera på att samla ihop mina skidgrejer och förbereda mig mentalt inför morgondagens skidning! Men man måste ju se det from the bright side; om jag inte orkar och lämnar i spåret så får jag ju åtminstone åka skoter en gång denna vinter!

3 kommentarer:

  1. Oj va gulliga. Är dom svåra att göra? Sådana kottar borde jag fixa åt Viggo.
    H:Ella

    SvaraRadera
  2. Nä, dom e inte alls svåra. Sticka som ett par vanliga vantar men handflatssidan och "taggsidan" stickas separat med olika garn och så fortsätter du sticka rundstickning då du börjar ta i hop. Sen syr du ihop själva "handen".

    SvaraRadera
  3. va söööt :) kanske ja sko måst pröv på edee jag å :)

    SvaraRadera