tisdag 13 november 2012

lite tillverkning, mycket socker

Vi har nu inlett glöggsäsongen. Och chokosäsongen. Magen växer av allt sött! Jag försöker hinna med lite klapptillverkning. En del blir bättre. Andra sämre. Äpplena är tack och lov räfsade nu. Av maken och pannlampan. Tiden efter kl.21 går alldeles för snabbt och jag hinner alldeles för lite. Och gud vad det är mörkt hela tiden. Mörkt då man åker. Mörkt då man kommer. Försöker elda många och massor ljus däremellan.


Det är ett organsierat kaos med lappar som är sydda på vissa ställen. "He tagär se." Måste bryta halsdukar och sockor med något annat. Skulle jag vara en glad hemmafru. Eller kontorstant. Få gå hem då klockan är slagen. Ha lite tid på kvällarna. Då skulle jag tillreda massa gott. Ur t.ex. mat&vin. Glögg. Bröd. Snacks. Kött. Maträtter. Och magen skulle växa ännu mera :) Jag fick ett brev. Du är utvald att prova mat&vin. Tackar tackar!

Nu kallar matteprov, MN-böcker, spinningcyklar, pilatesbollar och allt möjligt på mig. Gotta go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar