tisdag 20 november 2012

så kan det gå

Jag är väl ganska sist i nejden, men jag har äntligen kommit över Wannabe av Sara Jungersten. Den handlar om en tös som inget hellre vill än bli skådespelare. Hon råkar jobba på min en gammal arbetsplats i den här boken. Det var roligt att känna igen då hon beskrev ställen och personer. Lite fick man nog klura också, och en hel del var fiktion.
Den var lite annorlunda. Stackars besatta, ensamma tjej. Man väntade hela tiden på det lyckliga slutet. Att det skulle gå vägen. Men jag blev överraskad. Bra. Mera sånt!

Nu är det dock kris. På en vecka har jag beställt hem papper med tryck från Adlibris för över 100 pengar. Lite julklappar och lite till mig själv. Men inget har levererats. Det betyder att kvällens badkar uteblev. Jag kan inte bada utan litteratur. Jag menar, vad gör man i så fall i karet?!?
Så här kan det gå om man heter Tittskuliini chokopraliini Blomqvist. Jag lärde mig liksom inte första gången jag brände ett litet hål och förstörde plattången. Då vi nyss flyttat hit till backan. Nu brände jag löst en del av hela grejen och förstörde volymtången. Alltså guldfiskminne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar