torsdag 8 november 2012

nygammalt till hemmet

 Min mor tömmer kallvindar och förråd på gammalt skräp.
Som hon binder ihop, förstärker och putsar upp.
Sen ger hon det till oss. Och jag blir jätteglad!

Hur man sen får det placerat sådär nonchalant så att det ser snyggt ut inredningsmässigt är ju en annan femma. 
Jag bara ställer ner allt lite här och var, malplacerat.






Har ett syskrin och en grötslev på kommande också.
I dag inledde jag glöggsäsongen, mmmm!
Men årets Blossa var ingen hit för mina smaklökar. Den traditionella är bäst!

2 kommentarer:

  1. Mormorsrutefilten var vacker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyvärr kan jag inte ta nå creds för den för det är makens mormors verk. Men eftersom den sticks som sjutusan har jag ju min egen på gång...lär ta ett tag ännu :)

      Radera