lördag 5 januari 2013

Ett dygn i Lappi




Jag stickade klart skrynkelbenvärmarna åt fadderbarnet. Och de passade, puh!

Sen kan det hända att jag tagit mig lite vatten över huvudet också. Eller närmare bestämt mitt tålamod. Påbörjade en tröja, det är ganska enformigt och långtråkigt. Och tidskrävande med babymegatunntgarn...plus att mönstret är PÅ FINSKA!




Vi som inte skulle ha nå mer möbler köpte idag en soffa och en fåtölj. Som matchar den jag har. För gungstolen får lämna på vinden. Den var gjord för någon med mer stoppning i ändan än vad vi har :)
Nu skall snälla svärmor bara beställa tyg och klä över den åt mig så blir det huuuur myyyysigt som heeeelst. Tacka gud för svärmödrar som fixar allt sånt jag inte alls kan, vill eller har lust att lära mig! :)



Och så var vi och bowlade med syskonbarnen och åt gott. Och jag är hur mätt som helst.

Det är så skönt med helg! Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar