lördag 12 januari 2013

Om att ha det bra




Sov till kl.11 i morse.
Lunchade gårdagens rester.
Såg 2 avsnitt Pretty Little Liars och stickade på tröjan.
Skidade 10km med en pulsklocka som jag glömde lägga igång.
Badade badkar 2h och läste Kepler tills jag skrämt upp mig något fruktansvärt där ute i ladan i min ensamhet.
Sen hade min dagen efter jobbresan-zombie vaknat till liv igen.
Nu gör han pizza till oss.
Jag smuttar på ett glas rött. Och njuter av brasan.
Och stickar. På tröjan. Som aldrig tar slut. Puh!

Sen väntar ännu lite bönodlande denna ljuva lördagkväll.
Ibland är det skönt att ta dagen som den kommer och bara göra vad man vill :)



8 kommentarer:

  1. ede lät nog bra he! å 10km! va duktigt! jag å sko måst böri tyck om ti skid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hatar fortfarand ti skid! Mest för att ja har så kass koordination å balans så all teknik what so ever e borta. Eje bara nödvändigt ont. Sen beror e ju på vem man frågar å, de flesta påstår att ja bara går i spåret..,så kanske du hänger på en promenix med avlånga skor nån dag ;)

      Radera
  2. Det är skönt med helger utan planer. Själv tänkte jag mig ut för första gången i morgon. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till! Det känns skönt efteråt :)

      Radera
  3. Så, vad tycker du om Pretty Little Liars? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så intellektuellt ja behöver då ja siter å stickar :)

      Radera
  4. Ursäkta om jag tjatar om dessa kott-vantar, men har en liten följdfråga;
    På övresidan, stickar du lurvgarnet + den vanliga garnet ihop eller bara lurvgarnet skilt?
    Har testat lite olika nu, men jag tycker de blir så "tjocka & otympliga"...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjata på du bara :)
      Jag stickar bara lurvet och bara räta maskor. Det blir helt tillräckligt tjockt ändå för ett par så småa vantar tycker jag. Men man gör som man vill.

      Radera