onsdag 27 november 2013

Kära tomten

Jag hjälpte ju dig lite på traven i dag. Så kan du vara vänlig och hjälpa oss då också :) Nedan kommer en noga genomtänkt önskelista och vi vill inte ha något utöver. Vi har tusen små pryttlar och krafs som trängs i våra skåp. Vi har ett gemensamt hem sen länge och vill bara ha sådana saker vi behöver hädanefter, tack :D

Vanilja-serien:
Förrättstallrikar, 21cm
Djuptallrikar
Pasta-burken
Mjöl-burken
Den "blanka" burken

Iittala:
Essence vattenglas
Essence skumvinsglas
Essence rödvinsglas

Till köket:
En gryta, ganska stor. Gärna som passar både ugn,vanlig och induktions. För typ porterstek och dylikt.
En köksvåg.

Till hemmet:
En STOR ljuslykta för utomhusbruk.
Ett stort ljus att ha i vår stora ljuslykta.
Muminhanddukar; stora typ alla utom mor,far,my,stinky,love och sniff. Småa typ mor,far,mumin, hattifnattarna.
Pengar. Vi borde skaffa både ny bäddmadrass och kuddar, dessa vill vi gärna prova ut själva.

Choko:
Pätkis. Jag har kastat bort fjolårets allt choko nu under städningen. Det löns inte!

Tack för visad respekt!


Känner man nu inte för att hjälpa tomten just nu, fyller ju en snart om en vecka, och nästa år fyller två jämt ;) fast det kommer säkert en helt annan lista nästa försommar, då får jag ju tänka bara på mig själv :D
Jag blir så sjuttons allergisk på alla onödiga saker som ges, och som man inte vet vad man skall göra med! Men så sitter ju någon på min axel och viskar att överraskningar också är roliga :) Jaja, det är inte lätt det här.

Jag har i alla fall hjälpt tomten klart för i år. Köpte till och med dricka till julbordet i dag. Orkar inte stressa till stan i december! Vi har fördelat det så att jag skaffat 11 och maken 3. Jämn och bra fördelning.

2 kommentarer:

  1. Att kasta choko är fy och skam ! ! Man kan ju alltid ge åt bättre behövande! :D //systerystär

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du får ju inte äta den, what's the point? :p

      Radera