söndag 1 juni 2014

Tillbakablick på inledningen av sommaren

1.6.2013 hade jag just fått sommarlov. Var på villan och inväntade ovädret i gott sällskap. Förvånades över att det gått 10 år sedan studenten men tyckte ändå att jag hunnit med en hel del. Var sjukt nöjd och tacksam över att äntligen ha fått lite fast tillvaro i jobbet.

1.6.2012 bjöd jag tydligen min man på vitlökssniglar och han blev inte mätt. Ylläri :)  Vi bodde ännu i bofinken, huua. Så jag har förträngt den tiden! Jag var också väldigt ledsen, lipade över att vara tvungen att lämna min enda drömarbetsplats i Österbotten. Lite visste jag hur bra det skulle visa sig bli.

1.6.2011 såg jag framemot sommarens planer. Väntade på värmen och skulle tydligen jobba 3-skiftes hela juni. Väntade på lovet och skulle just träffa vår nya kollega.

2.6.2010 bodde jag fortfarande i staden. Kärlek! Väntade på lovet och angstade över vilka rest-timmar jag skulle få följande läsår. Hade tydligen varit på utfärd till Sjundeå med mina stjärnor.

Så sommarens inledning har tydligen alltid handlat mycket om jobbet för min del :) Känns skönt att sluta redan i maj i år, som om sommaren blir så mycket längre. Denna sommar hoppas jag på mycket värme och solsken, glada och trevliga överraskningar, mycket byggande och sköna dagar. Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar