måndag 5 januari 2015

Ah, ledigheten!

I dag, först i dag kom den till mig. Känslan av ledighet och jullov. Få ligga och dra sig om morgonen, äta frukost och läsa en bok i 2h, jobba undan lite inför terminsstarten, läsa lite till och dricka kaffe, handla, promenera i detta underbara vinterväder medan det ännu är ljust ute, göra mat i lugn och ro och ha den klar då maken kommer hem, besök av en kär vän och té. För att avsluta kvällen på bästa sätt jobbar jag på att tömma glögglagret och har gett mig i kast med ett nytt arbete på stickorna.

Och ja, jag gillar vädret! Visst är det bökigt med alla kläder, sladdar och smörjas så fort man skall sticka ut näsan. Men ack så fint det är då solen skiner och det biter så där lagom i kinderna. Så det känns då jag varit ute och andats frisk luft. Hundra gånger hellre detta väder än snöslask och plus minus noll några grader!
Faktiskt, så börjar jag ha lite lejdon av julsötman nu. Det som inte gått åt den här veckan åker ut. Sen är det sockerdetox på hög nivå! Borde också anmäla mig till några gympakurser kanske, för att komma i gång från den här koman jag befinner mig i. Fast ännu i morgon skall jag njuta av en riktig jullovsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar